همه میخواهند فلان کار انجام شود ، همه دوست دارند دیده شوند که بله فلان مسئول این دستور را داد ، اما عزیزان گویا فراموش کرده اند که بیان این جمله باید انجام شود پیوست هایی که دارد که به آن اقدام و عمل در راستای تحقق گفتار گفته میشود…
از طرفی دقیقا مشخص نیست مخاطب این بایدها چه کسی بوده و برخی مسئولین فراموش کرده اند که در واقع مخاطب این باید ها خودشان و مجموعه تحت مدیریتشان بوده و عوام قرار نیست این باید ها را محقق سازند پس در این صورت نیازی به رسانه ای کردن باید گفتن های مسئولین نبوده و هر زمانی که عملکردی رخ داد و خروجی مثبتی داشت می توان آن را به سمع و نظر مردم رساند …
البته یکی دیگر از ایرادها متوجه رابطین و وابستگان رسانه ای مسئولین که از اول صبح تا آخر شب هر گفتار مسئول مورد وثوق و علاقه خود را تبدیل به یک متن کرده و اطلاع رسانی میکنند ، این عزیزان باید قبل از هرچیز ارزشهای خبری را شناخته و با انتقال مفاهیم بی ارزش شعور مخاطب را مورد اهانت قرار ندهند …
به هر حال بهتر است این باید ها و رفتارهای دستوری در چارچوب دستگاه ها انجام شده و زمانی که خروجی مثبتی داشت آن را به اطلاع عموم برسانند ، در الفبای مدیریت چه در دولت و چه نهادهای حاکمیتی کمسواد ترین افراد می دانند که مدیریت دستوری و باید باید کردن تا امروز هیچ خروجی مثبتی نداشته و از این پس هم ندارد…