وی افزود: با توجه به تجاربی که از اربعین سنوات قبل به دست آمده و به علت حجم گسترده زائرین عمده دغدغه دسترسی زائرین به تماس اضطراری جهت ارتباط با خانواده های خود بوده که در دو بستر، اول به صورت شبکه موبایلی در گذشته با تلاش های صورت گرفته و همچنان ادامه دار خواهد بود، دوم در شهر مهران، پایانه مرزی و جاده های منتهی مهران بستر خوبی ایجاد شده اما بعضی نقاط کور وجود دارد و برای بعضی نقاط افزایش ظرفیت پیش بینی شده که ۶ سایت پورتابل در مسیر جاده ای و شهری نصب خواهیم کرد زائرین به راحتی و سهولت در دسترسی به شبکه موبایل مطمئن و اینترنت پرسرعت موبایل داشته باشند.

مدیرکل شرکت مخابرات ایلام ادامه داد: در پایانه مرزی مهران بنا به نیاز مانند سنوات گذشته تلفن های همگانی ایجاد خواهیم کرد که اگر زائرین به هر دلیلی مشکل موبایل داشتند بتوانند از شبکه تلفن ثابت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه خدمات امور مشترکین با ایجاد باجه در پایانه مرزی مهران در آنجا به زائرین در خصوص تعویض سیمکارت، رفع مشکل موبایل و . . . خدماتی ارائه می شود.

اسدی خاطرنشان کرد: از قبل پیش بینی های لازم صورت گرفته و ظرفیت اینترنت مهران به ظرفیت گیگا ارتقاء یافته و مشکل پهنای باند دیگر وجود ندارد و همچنین کلیه دستگاه های خدمات رسان از جمله نیروی انتظامی، امنیتی، اجتماعی درخواست دسترسی اینترنت پرسرعت داشته باشند آماده ارائه خدمات و همکاری در این زمینه به آنها نیز می باشیم.

وی در ادامه گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با توجه به تجارب اربعین سال های گذشته و همچنین با اشراف و شناختی که از نیازمندیها کسب کردیم برنامه های موثر برای ارائه خدمات در نظر گرفته شده و در حوزه ارتباطی مشکل خاصی نخواهیم داشت.

مدیرکل شرکت مخابرات استان اضافه کرد: در حوزه مسئولیت اجتماعی و به ویژه خدمات رسانی به همکاران شرکت مخابرات سراسر کشور در شهر مهران یک زائر سرای مجهز با ظرفیت پذیرش شبانه روز بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر پیش بینی شده که با اولویت همکاران مجموعه در ایام اربعین و در صورت ظرفیت خالی برای سایر زائرین در نظر می گیرد که بتوانیم در این راستا محل اسکان و پذیرایی مناسبی در شأن زائرین داشته باشیم.

اسدی در ادامه گفت: در ایام اربعین دو تیم تخصصی در مرز مهران مستقر می باشند که یک تیم فنی برای نگهداری شبکه و تیم خدمات مشترکین برای ارائه خدمات تا پایان اربعین و خروج زائران از مرز مهران و استان ایلام دایر می باشد.

وی یادآور شد: شرکت مخابرات، فقط منحصرا برنامه تلفن ثابت و اینترنت و نمایندگی اپراتور تلفن همراه اول در دست دارد همچنین در صورت نیاز به سایر اپراتورها از جمله ایرانسل و رایتل هم خدمات ارائه و پهنای باند این اپراتورها را ارتقاء خواهیم داد.

اسدی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه خدمات قابل توجهی از طرف شرکت مخابرات انجام شده همچنین نیازمندیها برای ایام اربعین بر اساس برنامه ریزی های سازمان محقق شده است.

بیشتر بخوانید:

باپرداخت ۵٠ میلیارد تومان طلب مخابرات در حوزه تلفن ثابت توسعه و پیشرفت ایجاد می شود.