در این یادداشت قصد داریم به پاسخ این سوالات برسیم ، ابتدا باید عنوان کرد که به نسبت استانداران گذشته دوماه تاخیر زمان بسیار زیادی نیست ، میانگین آغاز تغییرات عمده در بین مدیران توسط استانداران قبلی استان سه ماه می باشد و با این احتساب نمی توان به احمد کرمی ایراد چندانی وارد دانست …
اما چرا مردم و افکار عمومی و خواص جامعه تا این اندازه مشتاق و متقاضی ایجاد تغییرات حداکثری هستند؟ آیا این مهم در کل کشور مصداق دارد و یا فقط ایلام است ؟ با بررسی که در خصوص دیگر استانها انجام گرفته مشخص می شود که این وضعیت در همه استانها یک شکل مشابه دارد …
با بررسی دقیق این حقیقت مسجل می شود که عملکرد مدیران دولت سیزدهم در سطوح مختلف (البته اکثریت آنها) آنقدر مورد نقد و نگرانی مردم بوده که با روی کار آمدن دولت چهاردهم مردم انتظار دارند هرچه سریعتر تغییرات اعمال و مدیران جدید روی کار بیایند …
تجربه ی سالهای دورتر این مهم را اثبات می کند ، استانداران دیگر که با تغییر دولتها باید معاونین را تغییر می دادند باز هم همین مقدار طول کشیده و تفاوت امروز با آن زمان ها فقط در کیفیت عملکرد تیم مدیریتی است که دولت سیزدهم به جای گذاشته است …
با این تفاسیر قطعا تاخیر احمد کرمی هم دلیل خاص خود را دارد ، وی قبل از هر چیز به حفظ حرمت افراد توجه دارد ، قطعا تا همه استعلامات لازم برای فردی گرفته نشود بی دلیل نام وی را بر سر زبانها نخواهد انداخت چرا که اگر تایید نشود قطعا تبعات منفی برای آن فرد دارد ، در حال حاضر احمد کرمی برای اکثر پستهای مدیریتی افراد مناسب را در نظر گرفته و در روزهای آینده به ترتیب معرفی خواهد کرد…
به هر حال تیم مدیریتی استان با هرکیفیتی معرفی خواهد شد ، آنچه مهم و ضروری است کیفیت خدمت رسانی است ، مردم به تغییر رای داده و انتظار این تغییرات حق طبیعی آنها است اما مهم تر از تغییر مدیران خدمتی است که باید کیفیتش را مردم احساس کنند .