تاریخ : یکشنبه, ۲۵ شهریور , ۱۴۰۳
0

اربعین رسانه بزرگ پایمردی و آزادگی!

  • کد خبر : 12304
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
اربعین رسانه بزرگ پایمردی و آزادگی!
یک روز مانده به اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران و شوق و ذوق خیل عظیم مشتاقان اهل بیت علیهم السلام از یک سو و خدمت رسانی به عاشقان حضرت اباالفضل العباس علیه السلام از جاهای مختلف و شهر های کشور با هر لباس و زبان و قومیت و مذهبی ستودنی است.

 

وقتی برادران و خواهران اهل تسنن از استان گلستان متواضعانه و خالصانه در هوای گرم و بالای ۵۰ درجه به خدمت گذاری پرداخته یا سربازان و سرداران نظامی و انتظامی با هر درجه ورسته ای در مرز مهران خاضعانه غیر از پذیرایی از زائران اهل بیت علیهم السلام در پایانه مرزی آن ها را بدرقه می کنند یا مدیران و مسئولان ارشد کشوری و لشکری خود را به پایانه رسانده تا امنیت و آرامش بخش زوار عتبات عالیات تقویت بخشند چه لحظات قشنگی است.

آری اربعین حسینی خود تداعی انسان دوستی، صفا و مهر و محبت است که فلسفه قیام امام حسین (ع)برای همین بوده و بعضی مواقع آدم بزرگی را از همین خیل عظیم مشتاقان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام می آموزد، چقدر زیباست

وقتی استاندار تا معاون سیاسی و امنیتی دست نوازش بر سر کودک خردسالی در گهواره آورده تا فرمانده سپاه امیر المومنین استان خود در موکب به استقبال زائران عشق و عرفان می رود.

بله همان طور که از نام اربعین حسینی پیداست در روزگاری که ظلم و ستم و جنایات صهیونیسم غاصب علیه ملتی مظلوم و بی دفاع چون غزه و فلسطین را فراگرفته در گوشه پهناور جهان در کشور ایران اسلامی در مرزهای هفت گانه آزادگان هستند که در آیینی با شکوه و بزرگترین راهپیمایی هر ساله درس انسانیت را به کسانی که مدعیان دروغین حقوق بشر بوده می آموزند.

آری وقتی کودکی که هنوز بایدبه اسباب بازی در کوچه پس کوچه های محله ش با همسن و سالانش بگذراند فرسنگ‌ها راه سخت و دور را طی کرده و برای خدمت رسانی به عاشقان اهل بیت علیهم السلام به مرز مهران نقطه صفر عاشقی و دلدادگی آمده تصویر چنین صحنه هایی چه‌چیزی را تداعی می کند، آیا غیر از بزرگ مردی و خلوص نیت پاک واژه ای می توان یافت.

من عاشقی و دلدادگی را از سردار سلمانی فرماندهی نیروی انتظامی استان دیدم که به رسم مهمان نوازی به پیشواز پیرمردی می رود که خستگی مسافت کربلای معلی را بر دوش کشیده یا عکاس و خبرنگاران همکارم در این روزهای مردادماه سوزان زیر آفتاب داغ جهت شکار صحنه های زیباخیره به مشتاقان حسین بن علی علیه السلام ساعتها به نظاره نشسته‌اند.

و چقدر زیباست وقتی سربازان گمنام امام زمان(عج ) و پلیس راه و امنیت، شبانه‌روز برای امنیت آسایش زوار خواب را از چشمان خود زدوده و نیروهای زحمت کش شهرداری ها و یگان های هلال احمر و کادر پزشکی و کارکنان دوائر دولتی برای سلامتی بیش از۳میلیون و۵۰۰ هزار نفر تلاشی جان فرسا داشته و دارند باید دست مریزاد جانانه ای گفت: به همه و همه مردم و موکب داران عزیز و خیرینی که فرصت زیارت عاشورا و اربعین حسینی را برای دیگران فراهم آوردند و توصیه‌های ائمه جمعه استان بخصوص نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مردمی که در چند سال اخیر جهت برگزاری با شکوهتر راهپیمایی و اقتصاد و گردشگری مذهبی و خدمت رسانی به عاشقان حضرت اباالفضل العباس علیه السلام از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و همیشه در صف مقدم اقدامات مهم برای توسعه همه جانبه ایلام گام برداشته اند .

و نکته آخر اینکه مسئولان قدردان زحمات اصحاب رسانه باشند چرا که اگر شوق دیدار دوست برای اقشار مختلف مردم کشور و جهان اسلام در مسیر مهران فراهم شده مدیون تلاشهای شبانه روزی سربازان قلم است که در کنار کارهای فرهنگی و هنری نقش آفرینی مهم در میزبان مردم و تردد خروج و ورود ۵۰ درصد ی مرز مهران بعنوان گذرگاه اول داشته و دارند و مخلص کلام اینکه مسئولان ارشد برای پیوست فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام را بیشتر ببینند. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

بیشتر بخوانید:

قلب‌هایی با نشان لیاقت خادمی حسین(ع)

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=12304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.