به گزارش ایلام قلم ، مدیر تأمین اجتماعی استان ایلام در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اهمیت روزافزون رسانهها در دنیای امروز گفت: رسانه تنها وسیلهای برای انتقال پیام نیست بلکه ابزار فرهنگسازی گفتمانسازی و امیدآفرینی در جامعه است.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در دوران کرونا اظهار داشت: ما در سال ۹۸ تهدید کرونا را به یک فرصت تبدیل کردیم و با اجرای طرح سی۷۰، موفق شدیم بیش از ۷۰ میلیون مراجعه حضوری را به صورت غیرحضوری پاسخ دهیم. این یک انقلاب واقعی در خدمترسانی به مردم بود.
مدیر تأمین اجتماعی ایلام افزود: با توسعه سامانههای ثبت الکترونیکی مانند سامانه تأمین من و خدمات ثبت وقایع حیاتی به صورت برخط، نیاز به مراجعات حضوری برای دریافت دفترچه، درخواست خدمات درمانی و بیمهای و حتی گزارش ازدواج یا تولد به حداقل رسیده است.
وی تأکید کرد: ما باید بهسمت استفاده بهینه از ظرفیتهای هوش مصنوعی حرکت کنیم. دیگر وقت آن است که سواد رسانهای و دیجیتالیمان را ارتقا دهیم و به سطح جهانی برسانیم. تأمین اجتماعی با سرمایهگذاری در حوزه دیجیتال، زیرساختهایی را ایجاد کرده که میتواند الگویی برای سایر نهادها باشد.»
مدیر تأمین اجتماعی ایلام همچنین به نقش رسانهها در تبیین مزایای این خدمات اشاره کرد و گفت: «مردم باید بدانند امروز میتوانند بدون ترک منزل، بسیاری از خدمات بیمهای را دریافت کنند. اگر این فرهنگ نهادینه شود، هم کیفیت زندگی مردم بالا میرود و هم سازمانها میتوانند بهرهوری خود را افزایش دهند.
رسانه ایلام قلم ، همیشه از مردم و درکنار مردم 👌