تاریخ : یکشنبه, ۲۵ شهریور , ۱۴۰۳
1

حامی ایتام شدن زائران اربعین جلوه های زیبای موکب داری و موکب یاری

  • کد خبر : 12310
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
حامی ایتام شدن زائران اربعین جلوه های زیبای موکب داری و موکب یاری
این روزها عالی ترین جلوه های ناب معنویت و انسانیت را می توان در موکب های مسیر زائران اربعین در استان ایلام  به تماشا نشست. عده ای موکب دار هستند و عده بی شماری موکب یار

هر کس بهر کاری خود را به موکب می رساند .فراوان افرادی هستند که نذری هایشان را به محل پذیرایی موکب ها می رسانند .همه دوست دارند حاصل دست رنج خودشان بیاورند .یکی امسال به برکت بارش باران این رحمت الهی مزرعه اش خوب ثمر داده و از عدسی مزرعه اش آش رشته پخت کرده ودیگری چند قالب یخ آورده تا شاید به یاد کودکان دشت کربلا عطش تشنگی زائری را بکاهد .یکی خیار و دیگری خرما توزیع می کند .
بچه های کمیته امداد امام خمینی ره هم میزی دارند و چند شناسنامه ایتام و دنبال حامی برای آنها.
زوار سالار شهیدان که از زیارت برگشته اند هریک دنبال شناسنامه یتیمی هستند.
بانویی هم هست دنبال دختر یتیم می گردد تا شاید دلش برای بیقراری سکینه و رقیه کمی آرام گیرد و اگر نبود در آن روزها و درد یتیمی کاروان رفته سوی شام را از نزدیک بچشد و مددی رساند اینک می تواند به توصیه قرآنی عمل کند و حامی ایتام باشد .براستی چه زیباست این صحنه های ناب و این سبک زندگی اربعینی .
بلندگوی موکب اذان می گوید .از دستان وضو گرفته آبی می چکد و موذن اذان می گوید .عجب نماز وحدتی می شود که افراد به صف ایستاده آن هریک از شهر ودیاری از این خاک پاک آمده اند تا سر به سجده و تربت پاک سید الشهدا نهند .براستی که هر موکب خود پله ای برای صعود است و شستن غبار از دل و آن هم خوشا دلی که دلدارش حسین ( ع) است .

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=12310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.