شیب راه منتهی به سه راهه جندالله از ابتدای تخت خان آغاز می شود ، شیب موجود زیاد نیست اما چون ممتد است فشار زیادی به کامیونهای حامل بار وارد می کند ، اگر دقت داشته باشید در آخرین پیچ مسیر رانندگان به محض ورود به پیچ باید ترمز گرفته و وارد ایست بازرسی شوند …
فاصله پیچ آخر و ایست بازرسی هم آنقدر زیاد نیست که شتاب خودروهای خارج شده از شیب گرفته شود و بعد وارد محوطه سه راهی شوند ، از این رو میتوان گفت خودروهایی که برای بازرسی و یا خرید از مغازه ها متوقف می شوند هر لحظه جانشان در خطر است…
منطق راهسازی آن هم در محور پرتردد و شلوغی مانند جاده ایلام مهران اصلا نمی پذیرد که بلافاصله بعد از یک پیچ در پایان یک شیب راهه طولانی یک ایست بازرسی و یا هر سازه ای که باعث توقف خودروها شود ایجاد گردد ، متاسفانه ما عادت داریم به اصول فنی و مهندسی و کارشناسی توجه نکنیم و زمانی که بحرانی ایجاد شد دنبال مقصر بگردیم …
این سیستم مدیریت در تمام دنیا و حتی آفریقا قفل است ، در تمام دنیا به صورت دقیق بررسی می کنند که چه مولفه هایی می تواند بحران ساز باشد و به سرعت آن مسئله را از لحاظ ایجاد بحران خنثی می کنند ، اما نزد ما و در کشور عزیزمان همیشه تصمیم ها در دل بحران گرفته می شود ، شاید آدرنالین خارج شده از مغز در زمان بحران باعث می شود تازه آن لحظه مسئولین ما به اصطلاح بدنشان گرم کند …
به هر حال می توان به قطع گفت که ایست بازرسی سه راهی جندالله و مغازه های اطراف آن در ایجاد بحرانهای انسانی و تصادفات مرگبار تاثیر داشته و باید به مکان مناسبی منتقل شوند ، جا دارد مسئولین استان روی این مسئله متمرکز شوند…