تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
1

با زمینه‌سازی اشتغال، تأمین منابع و وجود قوانین و مقررات تسهیل‌کننده برای ایجاد بازار کار می‌توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

  • کد خبر : 4270
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
با زمینه‌سازی اشتغال، تأمین منابع و وجود قوانین و مقررات تسهیل‌کننده برای ایجاد بازار کار می‌توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: با زمینه‌سازی اشتغال، تأمین منابع و وجود قوانین و مقررات تسهیل‌کننده برای ایجاد بازار کار می‌توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد. علی‌اکبر بسطامی به الزامات مهیاکردن زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: وجود جمعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی […]

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: با زمینه‌سازی اشتغال، تأمین منابع و وجود قوانین و مقررات تسهیل‌کننده برای ایجاد بازار کار می‌توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

علی‌اکبر بسطامی به الزامات مهیاکردن زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: وجود جمعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هم فرصت و هم تهدید برای کشور است.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ازآن‌جهت فرصت دانست که این فارغ‌التحصیلان به‌عنوان سرمایه انسانی کشور می‌توانند آینده ایران را بسازند و دراین‌ارتباط افزود: حفظ اشتغال و گسترش آن توأم با ایجاد بازار اشتغال راهکار استفاده از فرصت موجود است.
وی گفت: سرمایه انسانی برای کشورها بالاتر و ارزشمند‌تر از منابع زیرزمینی است و باید با برنامه‌ریزی مدون، هدفمند و نتیجه‌بخش این فرصت را به فن‌آوری، دانش و خلق توانایی‌ها برای کشور سوق داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه ایجاد بازار اشتغال خرد و کلان، در زمینه‌های مختلف را برای استفاده از توان و دانش فارغ‌التحصیلان بیکار را ضروری دانست و گفت: عدم استفاده از علم و دانش و انگیزه فارغ‌التحصیلان و زمانی که برای کسب دانش صرف کرده‌اند به علت نبود شغل و درآمد به تهدید مبدّل می‌شود.
بسطامی افزود: با زمینه‌سازی اشتغال، تأمین منابع و وجود قوانین و مقررات تسهیل‌کننده برای ایجاد بازار کار و فراهم‌آوردن اشتغال و تأمین منابع؛ این تهدید به فرصت تبدیل خواهد شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای گفته خود نمونه فارغ‌التحصیلان بیکار ایلامی را مورداشاره قرارداد و گفت: استان ایلام به‌رغم دارا بودن منابع غنی گاز و نفت و فراهم بودن شرایط موجود برای ایجاد صنایع پائین‌دستی نفت و گاز و پتروشیمی همچنان با بیکاران فارغ‌التحصیل روبه‌رو است که مدیریت بر داشته‌ها می‌تواند موجب به‌کارگیری جوان بیکار دانشگاهی شود.
ایجاد دانشکده نفت و گاز در استان ایلام ضرورتی است که بسطامی آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد این دانشکده در استان ایلام می‌تواند جوانان علاقه‌مند به تحصیل را به سمت تحصیل در رشته‌های موردنیاز استان بینجامد.
بسطامی گفت: عمل به سیاست‌های اشتغال‌زایی، ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی خرد و کلان، ایجاد طرح‌های بخش کشاورزی، صنایع کوچک و خوشه‌های صنعتی اشتغال‌زا راهکارهای مناسب برای استفاده از فرصت وجود جوانان دانشگاهی و تحصیل‌کرده در کشور و خاصه استان ایلام است.
وی ضرورت فراهم‌کردن زمینه اشتغال با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و فعال‌سازی صنعت گردشگری در استان ایلام را یادآور شد و افزود: مسئولان اجازه ندهند فرصت‌ها به تهدید مبدل شود و با اقدام جهادی و به‌موقع تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=4270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.