تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
2

بیت المالی که در “رسانه میلی” حیف و میل می شود

  • کد خبر : 4505
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
بیت المالی که در “رسانه میلی” حیف و میل می شود

♦صدا و سیمای مخاطب ستیز ♦بیت المالی که در “رسانه میلی” حرام می شود ✍ امین محمدی،منتقد و روزنامه نگار ▪سرجمع مخاطبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در داخل کشور از جمعیت ۸۴ میلیون نفری در خوشبینانه ترین حالت به ۱۰ میلیون نفر نمی رسد.یعنی اعتباری که از بیت المال و جیب من و شما […]

♦صدا و سیمای مخاطب ستیز

♦بیت المالی که در “رسانه میلی” حرام می شود

✍ امین محمدی،منتقد و روزنامه نگار

▪سرجمع مخاطبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در داخل کشور از جمعیت ۸۴ میلیون نفری در خوشبینانه ترین حالت به ۱۰ میلیون نفر نمی رسد.یعنی اعتباری که از بیت المال و جیب من و شما و به اسم ۸۴ میلیون نفر به رسانه میلی داده می شود ظلم آشکار و حق کشی محرز نسبت به ۷۴ میلیون نفر از جمعیت ایران است.
▪علت این بی اعتمادی واضح و بی میلی محض ۹۰ درصد جمعیت کشور به صدا و سیما نیز کاملا مشخص است. در راس رسانه ملی اتاق فکر و تصمیم گیرانی قرار دارند که کمترین اهمیتی به شعور و خواست مخاطب نداده ، نیاز روز مخاطبان در رده هاس سنی مختلف را نشناخته و فقط تفکرات فوق سنتی و متحجرانه خویش را قبول داشته و برنامه سازی و پخش آیتم های مختلف را بر اساس همین تفکرات متحجرانه پیاده سازی می کنند.
▪کلیپی که در پیوست همین مطلب مشاهده می کنید نمونه بارز و بدون نیاز به تحلیل و تفسیر تفکراتی است که در راس رسانه میلی(اینکه چرا میگوییم رسانه میلی در ادامه شرح مختصری خواهیم داد) قرار داشته و تصمیم گیرنده اصلی می باشند.
▪در این کلیپ یه آخوند و دو همسر ایشان به برنامه ای در شبکه دو دعوت شده اند که نه کلام و نه بیان و نه ظاهر آنها هیچ سنخیتی با انسان ۲۰۲۰ نداشته و گویی از ۱۴۰۰ سال پیش در غیبت بوده و به یکباره ظهور کرده اند.کاملا مشخص است که حرف و عمل مهمانان برنامه یکی نبوده و بیشتر برای دیده شدن و سرکوب کمبودها تا این حد دست به تظاهر و تبلیغ تحجر زده اند.
▪نکته نظراتی که توسط این روحانی و دو همسر ایشان در برنامه زنده تلویزیونی مطرح گردید به هیچ وجه برای جوان امروزی قابل هضم و تشخیص نبوده و تنها خوراک تبلیغاتی رسانه های خارجی را فراهم می کند . تعریف فرد روحانی از همسر و تبلیغی که برای چند همسری میکند شخصیت زن در خانواده و اجتماع ایرانی را به شدت مورد هجمه قرار داده و نگاه مالکیت بلامنازع مرد بر جان و مال و احساس و شعور و حق حیات و … زن را به تصویر می کشد.در طرف مقابل دو زن را نشان میدهد که بصورت کامل خود را استتار کرده و در اوج تسلط خرافه بر پندار و گفتارشان عنوان می کنند که چشم مردها اشعه ای دارد که صورت زن را خراب می کند.
▪اینکه حاضرین در این برنامه از نوعی بیماری نارسایی عقل و شعور رنج می برند واضح و مبرهن است،مشکل اساسی اینجا است که چرا رسانه میلی به جای تریبون دادن به دلسوزان واقعی مردم که صدایشان در اتاقکها خفه شده کسانی را به برنامه های زنده خود دعوت می کند که نه تنها وجود و تفکراتشان برای خود و اطرافیانشان مضر است،بلکه خدایی نکرده ترویج تفکراتشان می تواند ایران را بیش از پیش به ۱۴۰۰ سال پیش به عقب بازگرداند.
اینجا است که واژه دو بخشی و انتسابی “رسانه میلی” بیش از پیش برازنده صدا و سیمای جمهوری اسلامی به نظر می رسد ، چرا که تعداد محدودی افراد تصمیم گیر و تصمیم ساز در نهایت خود محوری و خود برتر بینی موهوم برنامه هایی را روی آنتن می برند که فقط و فقط با میل شخصی و جریانی سازگاری داشته و کمترین توجهی به خواست ۹۰ درصد جمعیت ایران که از رسانه میلی گریزان هستند نمی کنند.
▪حضور چنین افرادی در برنامه های زنده تلویزیون (حاضرین در کلیپ پیوست) نه تنها هیچگونه خاصیتی برای مخاطب ندارد،بلکه ضمن تامین خوراک تبلیغاتی رسانه های خارجی و تبدیل شدن به سوژه های طنز و تلخند شبکه های اجتماعی ، تصویری غلط از دین را به جامعه نشان داده و در واقع هم اسلام هراسی را در دنیا افزایش می دهد و هم نسل امروز جامعه که به هیچ وجه حتی تصور حاکم بودن چنین توهماتی را نیز بر نمی تابند ، بیش از پیش با دین و واقعیات و معنویات آن غریبه شده و کم کم به سمت پوچی مطلق سوق پیدا می کنند.
▪در نتیجه این اقدامات رسانه میلی متاسفانه هویت ایرانی نیز صدمه دیده است.مردم رسانه های بیگانه را مرجع دریافت اخبار و مشاهده برنامه های مخالف تلویزیونی قرار داده و در بسیاری از موارد ضد فرهنگهایی از پیش طراحی شده(برنامه های شبکه های جم) مهمان نامحرم خانواده های ایرانی شده و هویت و فرهنگ ناب ایرانی را مورد هجوم قرار داده است.
▪در مقابل اما رسانه میلی ایران کاملا منفی عمل کرده و بجای تقویت باورهای فرهنگی و تاریخی ملت کهن ایران سریالهای سراسر کذب کره ای را پخش کرده و به بزرگنمایی چهره ی سرداران عرب می پردازد و با آوردن چنین مهمانهایی با تفکرات یبس به برنامه های تلویزیونی باورهای مردم را نابود کرده و در مقابل به تاریخ پر از فراز و نشیب و شخصیتهای اسطوره ای ایرانی کمترین پردازشی نداشته و ندارند.
▪به هر حال پول و اعتباری که متعلق به همه ملت ایران است توسط عده ای متحجر و خشکیده مغز در صدا و سیما هدر داده می شود.اعتباری که از بیت المال مردم ایران تامین شده و باید همه جمعیت ۸۴ میلیونی ایران از آن بصورت مساوی بهره مند شوند.
▪ناگفته نماند که حرکت اتاق فکر رسانه میلی بر دور باطل نه تنها حقوق ملت را ضایع می کند بلکه بصورت خواسته (که ریشه در عداوت و دشمنی دارد) یا ناخواسته(که ریشه در جهل و نادانی دارد) آرمانها و ارزشهای جریان فکری حاکم بر صدا و سیما را نیز هرروز دچار خسران بیشتری می کند.
▪همین قهر ۷۰ تا ۹۰ درصدی مخاطب با صدا و سیما را می توان در استانها هم مشاهده کرد.در همین استان ما مخاطب برنامه های صدا و سیما بسیار کمتر از ۳۰ درصد کل جمعیت استان می باشد.رفتار و عملکرد تصمیم گیران در رسانه میلی کاملا مخاطب گریز بوده و به اندازه ی یک دانه لوبیا هم برای خواست مخاطبان ارزش قائل نیستند.به همین علت مخاطب تمام اخبار مورد نیاز خود را از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و رسانه های بیگانه و دیش های ماهواره دریافت می‌کند.
▪جا دارد صدا و سیمای جمهوری اسلامی یا به کل تعطیل شود و یا به اندازه ۱۰ میلیون نفری که مخاطبش هستند اعتبار دریافت کند.بدون شک هیچکدام از ۷۰ میلیون نفر ایرانی که مخاطب رسانه میلی نیستند راضی نبوده و نخواهند بود که مالیات و … پرداخت کنند و این پول که حق مسلم آنها است در رسانه میلی به هدر برود.
▪صدا و سیما لااقل تا تغییر اساسی و رخداد تحولی بنیادین در رفتار و عملکردش از دادن تریبون به افرادی که چهره ی رحمانی اسلام را با عملکرد و رفتار و گفتارشان خدشه دار می کنند(حاضرین در کلیپ پیوست) خودداری نماید.با جهل و نادانی و خرافه و تحجر نباید آتش تهیه تبلیغات رسانه ای بیگانگان بر علیه باورهای ملی و معنوی ملت ایران را فراهم آورد.وقتی در ایران منشوری از آزادی بیان و برابری حق زن و مرد و …. نوشته شده و این حقوق به رسمیت شناخته شده همین اروپایی ها و آمریکایی ها در حال تهیه نوعی لباس برای پوشاندن عورت خود بودند.ولی حضور چنین افرادی ایران،این کهن ترین مرز و بوم قانونمند جهان را تا کیلومترها پایین تر تنزل درجه و جایگاه خواهد داد.

https://t.me/akhbarenabeilam

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=4505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.