تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
0

توسعه سالهای اخیر دانشگاه ایلام کاملا مشهود است

  • کد خبر : 437
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
توسعه سالهای اخیر دانشگاه ایلام کاملا مشهود است

‍  معاون آموزشی وزارت علوم: دانشگاه ایلام در سالیان اخیر توسعه مشهودی پیدا کرده و ریاست دانشگاه ایلام یکی از موفقترین روسای دانشگاه های کشور است ? به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه های استان ایلام […]

‍  معاون آموزشی وزارت علوم: دانشگاه ایلام در سالیان اخیر توسعه مشهودی پیدا کرده و ریاست دانشگاه ایلام یکی از موفقترین روسای دانشگاه های کشور است

? به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه های استان ایلام در دانشگاه ایلام، با ابراز خرسندی به جهت اینکه اولین سفر استانی را در سال جدید تحصیلی به ایلام و دانشگاه ایلام اختصاص داده، اظهار داشت: در این دو روز برای اینجانب مشخص شد که بین مقامات ارشد استان، هماهنگی و تعامل بسیار بالایی وجود دارد و همه برای توسعه استان یک دل و یک زبان هستند و این هماهنگی و تعامل در دانشگاه ایلام هم بخوبی وجود دارد و همراهی و همکاری مسئول نهاد نمایندگی با هیات رئیسه دانشگاه ایلام مشهود و ارزشمند است.
? معاون آموزشی وزارت علوم، تأکید کرد: دکتر علی اکبری، یکی از موفقترین روسای دانشگاه های کشور است که به خوبی توانسته دانشگاه ایلام را اداره نماید و اینجانب هم از ایشان حمایت می کنم.
? دکتر شریعتی، افزود: دانشگاه ایلام یکی از دانشگاه های موفق کشور در زمینه توسعه است که بخصوص در سالیان اخیر توسعه مشهودی پیدا کرده و معاونت آموزشی وزارت علوم در زمینه درخواست های ریاست محترم دانشگاه مبنی بر راه اندازی رشته های جدید، جذب دانشجوی خارجی و جذب هیـت علمی مساعدت لازم را خواهد داشت.
? معاون آموزشی وزارت علوم، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۴ تاکنون شاهد شاهد رشد بی رویه مراکز و موسسات آموزش عالی در کشور بوده ایم و برای نمونه مراکز آموزش عالی کشور با توجه به جمعیت کشور از تعداد مراکز علمی چین با جمعیت میلیاردی بیشتر است.
? معاون آموزشی وزارت علوم، با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجوی دکترا در کشور داریم، گفت: وجود این تعدا دانشجو دکتر یبیش از نیاز جامعه است و مشکلات زیادی را بر دولت تحمیل می کند و برای همین یکی از برنامه های جدی وزارت علوم در «ساماندهی» در عرصه آموزش عالی کشور است و در این طرح برخی از موسسات آموزش عالی که فاقد استانداردهای لازم هستند باید ادغام، تجمع و یا تغییر ماموریت داده شوند.
? دکتر شریعتی نیاسر، عنوان کرد: طرح آمایش آموزش عالی کشور برای افزایش کیفیت در دستور کار قرار دارد و سیاست ‌های اتخاذ شده در وزارت علوم مبتنی بر کاهش واحدهای آموزشی همچنان ادامه خواهد داشت.
? معاون آموزشی وزارت علوم، افزود: از دیگر طرح های وزارت علوم ماموریت گرایی است، خیلی از مراکز دانشگاهی در گذشته با توجه به عدم نظارت کافی خارج از ماموریت خود عمل می کردند و در این راستا این دانشگاه ها و موسسات باید بر اساس ماموریت تعریف شده حرکت نمایند.
? دکتر شریعتی نیاسر، ادامه داد: از دیگر طرح های وزارت علوم طرح مدیریتش منطقه ای حوزه آموزش عالی است که در این طرح قرار است تصمیم سازی و تصمیم گیری به تمام مناطق ۱۰ گانه کشور واگذار شود.

 

@akhbarenabeilam

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.