تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
0

جامعه با رکن چهارم دموکراسی همراه است

  • کد خبر : 10827
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
جامعه با رکن چهارم دموکراسی همراه است
شب گذشته اهالی رسانه استان در اقدامی ارزشمند و با حضور جمع کثیری از فرهیختگان و مدیران سابق و کنونی استان، در گروه رسانه ایلام قلم به نقد و ارزیابی عملکرد خود پرداختند

 

مطالب و نقطه نظرات مفیدی که در این نشست مجازی مطرح شد توسط بانیان جلسه جمع‌بندی، منتشر و همگی از آن بهره‌مند خواهیم شد. این اقدام و این رویه، روند میمون و مبارکی است که به بانیان و ایده پردازان آن باید خداقوت و دست مریزاد گفت. توسعه، تحول و بهبود جامعه فرایند پیچیده و زمان بری است که بدون نقد و ارزیابی عملکرد گذشته و کنونی تمامی کنش‌گران و برنامه ریزی برای نقاط ضعف و قوت، دستیابی به آن میسر نیست.

اگرچه فضای رسانه‌ای استان چه در بعد تحلیل و ریشه یابی پدیده‌ها و چه در بعد مطالبه گری از عملکرد مسئولان و سیاست گذاران با وضعیت مطلوب فاصله دارد، اما نباید رشد و بلوغ فکری و اجتماعی فزاینده فعالان این عرصه را نادیده گرفت. به نظر می‌رسد مهمترین دستاورد فعالان عرصه رسانه در استان را، تغییر فضای جامعه از وضعیت مونولوگ به دیالوگ دانست.

به تعبیر معروف باید بیان کرد که امروز دیگر دوران بزن در رو به پایان رسیده و هر تصمیم، کنش یا اقدامی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، محیط زیست، کشاورزی و… با واکنش و بازخورد جامعه مخاطب و اقشار مختلف مواجه خواهد شد. این امر باعث می‌شود همه کنش‌گران مواظب برآیند رفتار، گفتار و تصمیمات خود باشند.

این تحول مهم را مدیون فعالان عرصه رسانه و گسترش فضای مجازی هستیم. این روند طی سالهای اخیر از سطوح بالای کشور آغاز و به استانها نیز سرایت کرده است. همه ما امیدواریم بستر و فضای جامعه برای تداوم و استمرار فعالیت رکن چهارم دموکراسی مهیاتر از قبل باشد.

پ ن رسانه ؛ شب گذشته و در تالار رسانه ای ایلام قلم نشست مجازی با موضوع رسانه های استان آسیب‌ها و فرصت‌ها و … برگزار گردید و از صاحب نظران و اساتید دانشگاهی گرفته تا مخاطبان طیف های مختلف نظرات خود را بیان کردند که در اولین فرصت گزارش ان در این رسانه منتشر خواهد شد

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=10827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.