تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
1

دانشگاههای ایلام صاحب مراکز نیکوکاری می شوند

  • کد خبر : 4476
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
دانشگاههای ایلام صاحب مراکز نیکوکاری می شوند

در نشستی که با حضور مدیرکل کمیته امداد ایلام،رئیس دانشگاه ایلام و دیگر روسا و مدیران  دانشگاههای این استان با هدف هماهنگی ایجاد مراکز نیکوکاری دانشگاهیان استان ایلام برگزار شد در خصوص راه اندازی مراکز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد در دانشگاههای ایلام هماهنگی های مقدماتی به عمل آمد. مدیرکل کمیته امداد استان ایلام  در […]

در نشستی که با حضور مدیرکل کمیته امداد ایلام،رئیس دانشگاه ایلام و دیگر روسا و مدیران  دانشگاههای این استان با هدف هماهنگی ایجاد مراکز نیکوکاری دانشگاهیان استان ایلام برگزار شد در خصوص راه اندازی مراکز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد در دانشگاههای ایلام هماهنگی های مقدماتی به عمل آمد.
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام  در این نشست گفت: از آنجایی که بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و اساسنامه جدید امداد ساماندهی نظام خیر و احسان یکی از مأموریتهای مهم کمیته امداد است، راه اندازی مراکز نیکوکاری نیز در همین راستا است.
قنبر موسی نژاد بیان کرد: تا کنون ۵۴ مرکز نیکوکاری در نقاط مختلف این استان راه اندازی شده و برای راه اندازی مراکز جدید نیز آمادگی داریم.
وی با عنوان اینکه هم اکنون  بیش از ۱۸ هزار خیر و نیکوکار با مراکز نیکوکاری در این استان همکاری دارند تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار نیازمند نیز از این  کمک ها برخور شده اند، ضمن اینکه این مراکز در مناسبتهای گوناگون همواره کارنامه درخشانی داشته اند که آخرین نمونه از این فعالیتها را در پویش همدلی برای ایران همدل شاهد بوده ایم.
مدیرکل امداد استان ایلام با اشاره به هماهنگی های در حال انجام در زمینه راه اندازی مراکز نیکوکاری در دانشگاههای این استان تصریح کرد:  این مراکز نیکوکاری فرصتهای بسیار خوبی برای دانشجویان،اساتید و مسئولان دانشگاهی است که در زمینه جذب کمک از نیکوکاران و کمک به نیازمندان همکاری کنند.
موسی نژاد به نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: امداد صرفا کار نظارت بر این مراکز و همچنین شناسایی و معرفی نیازمندان برای دریافت خدمت را برعهده داشته و دخالتی در فرایند فعالیت و تصمیم گیری این مراکز در خصوص جذب کمک و هزینه کرد آنها را نخواهد داشت.
وی در ادامه به انتظارات این نهاد از مراکز نیکوکاری دانشگاههای استان اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است مراکز دانشگاهی این استان در زمینه های فرهنگی و علمی همچون تولید مقالات و پایان نامه، پروژه های تحقیقاتی و موارد دیگر به شکلی فعالیت کنند که کارکردهایشان سمت و سوی نیکوکارانه داشته باشه و در راستای توانمندشدن خانواده های مددجو نیز فعالیت داشته باشند.
در ادامه این نشست که با حضور روسا و مدیران دانشگاه ایلام، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، دانشگاه فرهنگیان،علوم پزشکی و دیگر مراکز دانشگاهی این استان برگزار شد در خصوص نحوه راه اندازی و فعالیت مراکز نیکوکاری در دانشگاههای ایلام بحث و تبادل نظر شد.
دانشگاههای ایلام صاحب مراکز نیکوکاری می شوند/برای کمک به نیازمندان باید روشهای جدید را بکارگیری کرد
دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام نیز  در این نشست گفت: راه اندازی مراکز نیکوکاری در مراکز علمی و دانشگاهی استان که با همکاری کمیته امداد صورت می گیرد با هدف هماهنگی بیشتر در کمک به نیازمندان و در راستای عمل کردن به وظیفه اجتماعی دانشگاهیان است.

وی با بیان اینکه کمک به قشر نیازمند جامعه همواره به عنوان یک وظیفه و فرهنگ در بین مجموعه دانشگاهی استان سابقه خوبی دارد تصریح کرد: با راه اندازی مراکز نیکوکاری چنین کمکهایی متمرکز و هدفمند می شود.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: دانشگاه ایلام و دیگر مراکز دانشگاهی استان در گذشته در عمل به وظیفه اجتماعی خود در رویدادها و حوادثی همچون: سیل،زلزله،آتس سوزی جنگلها،اربعین و بیماری کرونا با همبستگی کم نظیری و علی رغم داشتن دیدگاهها و نگاه‌های متفاوت، مشارکت جدی داشته اند.

دکتر علی اکبری با اشاره به اینکه امروزه مشکلات اقتصادی و شرایط کنونی زندگی مردم را سخت تر کرده است افزود: چنین شرایطی شناسایی افراد نیازمند را آسانتر و در دسترس همگان قرارداده است.

وی با بیان اینکه برای کمک به نیازمندان باید راههای گوناگون را در نظر بگیریم و از ابزارهای جدید استفاده کنیم ادامه داد: برای شرایط و مشکلات امروز جامعه باید پاسخهای امروزی را جستجو کنیم و راههای جدید را برای کاستن از مشکلات نیازمندان بکارگیری کنیم.

علی اکبری با تقدیر از خدمات کمیته امداد و فراهم نمودن زمینه راه اندازی مراکز نیکوکاری در مناطق مختلف استان افزود: خدمات کمیته امداد و کارکردهای این نهاد امروزه نمود بارزی در جامعه دارد و برای همگان قابل درک کرد.

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=4476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.