تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
7
جولان لمپن ها در شبکه های اجتماعی

شعبان بی مخ های ۱۴۰۰

  • کد خبر : 8845
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
شعبان بی مخ های ۱۴۰۰
در این مرقومه که تلفیقی از بازنشر یادداشت یکی از همکاران رسانه ای استان ( لمپنیسم مجازی در ایلام ، سایت خبری تحلیلی ویرا ) و تعاریف اثبات شده شخصیت بی هویتی به نام لمپن می باشد ، سعی داریم هم مخاطب را با ویژگی های لمپنها آشنا سازیم و هم نشانه هایی را از شعبان بی مخ های ۱۴۰۰ در استان در اختیار خواننده قرار دهیم تا در گاه روبرو شدن با چنین افرادی فقط سکوت کرده و به آرامی از کنار آنها عبور کنند.

لمپن به معنای فردی بیکاره و ژنده‌پوش است که برای به دست آوردن پول به هر کار ناپسندی تن می‌دهد. بهترین تعبیری که می توان در باره لمپن ها به کار برد آن است که آنها بی ریشه اند. دچار اختلال و بیماری شخصیتی هستند.  اصالت ندارند. چون بسیار کوچک هستند با تخریب و تحقیر و کوچک کردن دیگران می کوشند تا خود را بزرگ نشان دهند.
لمپن ها حرمت شکن هستند. لمپنیسم بنا بر ماهیت اخلاقی و رفتاری خود هیچ حریمی را نمی شناسد‌. خصلت بی ادبی ، او را به هر آبرو ریزی مجاز می سازد. لمپن ها دارای منطق سست و ضعیف هستند. با خرد و اندیشه و منطق و استدلال پیوند چندان نزدیکی ندارند‌. نقد گریز و منتقد ستیزند و با شعر بافی و حاشیه پردازی به جنگ اندیشمندان می آیند.
سهم لمپنیسم و لمپن ها در کتاب تاریخ چیزی جز خردستیزی، منافع طلبی نامشروع ، خودفروشی ، قانون گریزی ، خشونت طلبی ، غوغا سالاری ، حاشیه سازی، توهین و تهمت، ارعاب و تهدید و تخریب نیست. سبک مغزانی که انبان آنها از هر دستاورد و سرمایه ارزنده ای برای جامعه تهی، و در ترازوی عقلانیت هیچ وزنی ندارند.
هتاکی و فحاشی و دروغ و استفاده از الفاظ رکیک و القاب زشت برای تحقیر مخالفان و منتقدان از رایج ترین و لذت بخش ترین واژگان در فرهنگ و ادبیات لمپن ها است.لمپن ها در یک فضای انباشته از سرخوردگی از موقعیت و جایگاه ضعیف و متزلزل خود،در جامعه متولد می شوند و با اعتراض به کاستی ها و نداشته ها و آمال و آرزوهای برنیامده خود ،در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی ظهور و حضور پیدا می کنند.
لمپن ها چون زایش آنها در فضای پر از سرخوردگی ها و ناکامی های انباشته شده که به نوعی اختلال شخصیت روانی در آنها می انجامد شکل می گیرد ، لاجرم پویش آنها نیز شکل پرخاشگرانه و خشونت طلبانه و به شدت منفعت طلبانه دارد.به همین علت است که بهترین بستر و بهانه برای حضور و خودنمایی لمپن ها، منازعات اجتماعی و سیاسی است.
وجه مشترک همه لمپن ها، هرج و مرج طلبی و هوچیگری و اغتشاشگری است. اقدامات شان خاستگاه و بنیاد اندیشگی و ایدئولوژیک ندارد. رفتارهای شان غیر معمول و غیر معقول است و غالبا با نمایش های تخریبی و هوچیگری و غوغا سالاری و حاشیه سازی ، خودشان را به جامعه  معرفی می کنند.
فضای مجازی به دلیل آنکه متولی آن مشخص نیست در تولید لمپن‌های فاقد فکر و اندیشه نقش پررنگی دارد. از آنجا که معمولا لمپنهای شبکه های اجتماعی خود را از پاسخگویی برحذر می دانند و از قضا از کمترین دانش و سواد رسانه ای بی بهره بوده و نه شورای سردبیری می دانند چیست و نه هیات تحریریه را می‌شناشند فکر می‌کنند شخصیت آن را پیدا کرده‌ اند که تبدیل یه یک فعال رسانه‌ای شوند.
این افراد که نه ارزش خبری را می‌دانند و نه عناصر خبری را می‌فهند و نه یادداشت و گزارش را از هم تشخیص می‌دهند با مطالب بی‌محتوا و کلیشه‌ای و بعضا سرقتی و فاقد فعل و فاعل و سراسر بی‌هدف بدون اینکه نقطه سر خط بگذارند تیراندازی کور می‌کنند یا رسانه‌‌های منتقد را تخریب می‌کنند.
لمپن‌ها در هر موقعیت و فعالیتی حضور دارند و همان شعبان بی‌مخ‌های قدیم اکنون در عصر ارتباطات تبدیل شده‌اند به فعال مجازی و برای استان خط و نشان می‌کشند و سر گذر خبرنگار عربده می‌کشند و هماورد می‌طلبند و خود را علامه‌ی دهر می‌نامند.
لمپنهای شبکه های اجتماعی ایلام یا همان شعبان بی مخهای ۱۴۰۰ تلاش عجیبی در تعریف و تمجید دستگاه های حاکمیتی و قضایی و امنیتی دارند،این تلاش ها توهم لمپنها است،چرا که تصور می کنند که با پنهان کردن خود پشت دستگاه های حاکمیتی و بعضا شخصیت‌های معنوی و تعریف و تمجید از آنها می توانند برای خود حاشیه امن ایجاد کنند.

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=8845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.