وزیرعلوم از سیاستگذاری معیوب وزیر آموزش وپرورش عبرت بگیرد!
✍خداداد ابراهیمی روزنامه نگارودکتری ارتباطات
هنوز دو هفته از آغاز سال تحصیلی جدید نگذشته است که نگرانی خانوادهها از ابتلای فرزندان خود به کرونا افزایش یافته و به دنبال آن، مدارس مناطق قرمز یکی پس از دیگری اعلام تعطیلی کردهاند.
پیش از این رسانهها و کارشناسان سلامت وبهداشت به کرات ومرات نسبت به عواقب خطرناک بازگشایی مدارس هشدار داده بودند اما وزیر آموزش و پرورش به انتقادها و هشدارهای دلسوزانهی رسانهها وقعی نگذاشت و دستور بازگشایی زودهنگام مدارس حتی با حضور یک دانش آموز را صادر کرد.
نتیجه آن شد که سلامت هزاران دانش آموز به خطر افتاد و اخبار ابتلای تعدادی از دانش آموزان به کرونا نگرانی خانوادهها را افزایش داده تا آنجا که کلاس های حضوری مدارس مناطق قرمز یکی پس از دیگری درحال تعطیل شدن هستند
اینک در ادامه همین سیاست معیوب، وزارت علوم، دایرشدن کلاس های آموزشی دانشگاهها را به تصمیمات جزیرهای روسای دانشگاهها واگذار کرده است.بخشنامهی برگزاری کلاسهای حضوری، نیمهحضوری ، مجازی و ترکیبی، ملغمهای خندهدار و بیحساب وکتاب است که هم اساتید دانشگاه و هم دانشجویان جدید الورود را سردر گم کرده و هم کیفیت آموزش در مراکز علمی را به محاق برده است.
به همین سبب کارشناسان معتقدند که دایرکردن کلاسهای دانشگاهها به صورت حضوری، آمار مبتلایان به کرونا و نگرانی دانشجویان وخانوادهها را افزایش داده و تبعات ناشی از این تصمیم خطرناک، پاییز پیش رو را برای مردم تلخ و ترسناک ترسیم خواهد کرد.
این درحالیست که قبلا معاون وزیر بهداشت اعلام کرده بود؛
“مدارس و دانشگاهها باید به صورت مجازی بازگشایی شوند و از حضور فیزیکی دانشجویان به شدت خودداری شود.”
درخبر دیگری معاون ستاد کرونای تهران مهمترین چالشها را وضع دانشجویانی دانسته که از شهرستان میآیند و باید در خوابگاه سکونت داشته باشند.که تاکنون تعدادی از آنان به کرونا مبتلا شدهاند او تاکید کرده است که “رعایت پروتکلهای بهداشتی در فضاهای خوابگاهی تقریبا ناممکن است”
همه این موضوعات حاکی ازآن است که برخی مسولان با بی تدبیری و تصمیمات فشل، رفته رفته به استقبال پاییزی هولناک می روند و جان دانشجویان، اساتید و کادر آموزشی را بی محابا به خطر می اندازند.
بنابراین به نظر می رسد وزیر علوم از سیاستگذاری معیوب و شکست خوردهی وزیر آموزش وپرورش عبرت بگیرد و به جای اتلاف وقت و صدور بخشنامههای غیرعملی، فعالیتهای وزارتخانه متبوع خود را روی آموزش مجازی متمرکز و درجهت سیاستگذاری نظام علمی، تحقیقاتی و فناوری، زیرساختهای آموزشی لازم را تمهید کند.پیش ازآنکه بحران پیک سوم کرونا، به ابتلای بالای دانشجویان منجر شده و جناب وزیر را به پای میز پاسخگویی ومحاکمه بکشاند.
https://newfasttadalafil.com/ – Cialis Bkqsue Tetracycline Antibiotics For Sale buying cialis online reviews Xrrshn Propecia Serious Side Effects Impotence Jhlksp puedo tomar viagra y alcohol https://newfasttadalafil.com/ – Cialis