تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
7

پرواز قضایی ۱۷۰ میلیارد اعتبار به ایلام آورد

  • کد خبر : 307
  • ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

آخرین روزهای هفته ی جاری ایلام بعد از ۲۵ سال میزبان عالی ترین سطح از مقامات قضای کشور بود.حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه در راس هیاتی بلند پایه متشکل از ۳۵ مقام عالی قضایی کشور در سفری دو روزه به ایلام آمد تا از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی دستگاه قضا […]

آخرین روزهای هفته ی جاری ایلام بعد از ۲۵ سال میزبان عالی ترین سطح از مقامات قضای کشور بود.حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه در راس هیاتی بلند پایه متشکل از ۳۵ مقام عالی قضایی کشور در سفری دو روزه به ایلام آمد تا از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی دستگاه قضا به مردم قرار گیرد.
رئیس قوه قضاییه به محض ورود به ایلام در جمع خبرنگاران هدف اصلی خود را جبران کاستی های قضایی در استان اعلام کرد.
این سفر با توجه به تبعات مثبتی که برای ایلام داشت در نوع خود کم نظیر به حساب می آید.آیت الله لاریجانی سفر به استانهای محروم کشور را در دستور کار خود قرار داده و این سفرها را با استان ایلام شروع کرد.کم نظیر بودن این سفر از آن جهت است که در هیچ سفر استانی این تعداد مقام عالی قضایی رئیس قوه را همراهی نکرده و مشکلات مردم مو به مو مورد بررسی قرار نگرفته است.حد اکثر اعتباری که در سفرهای مختلف رئیس قوه قضاییه برای استانها مصوب شده ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان بوده است ولی در سفر به ایلام ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های مختلف زیربنایی و زیرساختی قضایی استان به تصویب رسید.همه مقامات عالی قضایی به نمایندگی از سوی رئیس قوه قضاییه به شهرستانها و بخشهای مختلف استان سفر کرده و از نزدیک با مردم دیدار کردند.
مساجد مختلف شهر ایلام هم شاهد حضور مقامات مختلف قوه قضاییه بوده و مردم در مراجعات خو مشکلات قضایی را مطرح می کردند.
از جمله طرح های مهمی که به تصویب رسید ساخت دادسرای شهر ایلام در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع,ساخت دادگاه ها در شهرهای مختلف استان,تکمیل فاز اول زندان جدید شهر ایلام تا پایان سال آینده,تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز برای جبران کمبود قضات در استان و …. بود.
شرکت در برنامه های متعددی از قبیل ادای احترام به شهدای دفاع مقدس, دیدار با خانواده معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران و روسای عشایر,دیدار با دانشگاهیان و نخبگان استان,شرکت در شورای اداری استان ایلام,سرکشی به خانواده های شهدا و جانبازان , شرکت در شورای عالی قضایی استان و شرکت در نشست خبری با اصحاب رسانه از مهمترین برنامه های این سفر دو روزه بود.
شکی نیست که این سفر می تواند نقطه عطفی در ایجاد تحولات زیرساختی در دستگاه قضایی استان و تامین رفاه مردم باشد.در مدت یکسال و چند ماه اخیر دستگاه قضایی در ایلام توانسته به سمتی حرکت کند که بیش از پیش امین مردم بودن را به اثبات رسانده و به نوعی ساحل آرامش برای مردم استان باشد.ولی ضعف زیربنایی و کمبود فضاهای ساختمانی از یک طرف و کمبود نیروی انسانی و قاضی مورد نیاز نقص هایی بود که به شدت احساس می شد.ولی با سفر رئیس قوه قضاییه به استان ایلام و تصویب اعتبار لازم برای جبران کاستی ها و تامین نیروی انسانی می تواند این کاستی ها را حبران نماید.
آیت الله آملی لاریجانی در پایان این سفر و در جمع خبرنگاران گفت: معاونت امور راهبردی، بررسی های مفصلی درباره دستگاه قضایی استان ایلام انجام داده و کاستی های موجود را احصا کرده است تلاش ما بر این است که بتوانیم با تامین اعتبارات مناسب، بخشی از این کاستی ها را برطرف کنیم.
وی افزود: با بررسی های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که قریب به ۱۴۰ میلیارد تومان برای برطرف کردن مشکلات دستگاه قضایی استان در طول سه سال نیاز است.
رئیس قوه قضاییه گفت: حدود دو سوم از این میزان، به عهده بودجه خاص قوه قضاییه گذاشته شده و باقی آن نیز از محل اعتبارات دولت باید تامین شود که از استاندار محترم انتظار می رود در این زمینه کمک کنند.
آیت الله آملی لاریجانی درباره شورای حل اختلاف شهرستان های استان ایلام نیز گفت: تمهیداتی جهت تامین فضای فیزیکی مناسب برای شوراهای حل اختلاف در شهرستان های استان ایلام اندیشیده شده که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.
رئیس قوه قضاییه در مورد وضعیت دستگاه قضا در استان ایلام گفت:جناب آقای رزم از نیروهای خوشنام,مردمدار,انقلابی ,متعهد و متخصص دستگاه قضایی بوده و حضور ایشان در استان ایلام بدون شک منشا خیر و برکت خواهد بود.خدماتی در این مدت صورت گرفته که قابل تقدیر است.امیدوارم همه مردم از خدمات دستگاه قضایی به صورت عادلانه برخوردار شده و از خادمین خود راضی باشند.

پرواز قضایی بعد از اتمام سفر دوروزه ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر  پنجشنبه ۷ دیماه ایلام را به مقصد تهران ترک کرد.

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.