تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
3
سلیمانی مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام:

۲۲۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در ایلام فعال است

  • کد خبر : 9447
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
۲۲۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در ایلام فعال است
به گزارش خبرنگار ایلام قلم در نشست مطبوعاتی که با مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام با رسانه ها برگزار شد وی گفت: در حال حاضر تمامی شهرستان های ایلام دارای مرکز آموزش فنی و حرفه ای هستند.سلیمانی عنوان کرد: ۲۲۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در ایلام فعال است که ۲۸۸ حرفه به متقاضیان آموزش داده می شود.

وی تصریح کرد: ایلام دارای ظرفیت عظیم نفت و گاز است، بر همین اساس آموزش‌های نیروهای بومی برای استفاده در شرکت‌های نفت و گاز در اولویت سازمان فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است.
سلیمانی افزود: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان ایلام حوزه کشاورزی است، بر همین اساس برای پروژه‌هایی نظیر سامانه عظیم گرمسیری یک دپارتمان آموزشی متناسب با تخصص‌های مورد نیاز این پروژه طراحی شده و کارهای اولیه آن در حال انجام است که می‌تواند یک ظرفیت و پتانسیل قوی برای اشتغال نیروی‌های بومی استان باشد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام با اشاره به اینکه توانمند سازی زنان و بانوان از دیگر اقدامات فنی و حرفه‌ای ایلام در سال جاری بوده است، افزود: قرارگاه مهارت آموزی در ایلام با همکاری نیروی نظامی تشکیل شده است.
وی گفت: در تمامی شهرستان‌های استان ایلام آموزش‌های لازم به مردم روستاها و عشایر داده می‌شود، آموزش‌های رشته‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، پرورش زنبورعسل، پرورش مرغ بومی به مردم ارائه شده است.
سلیمانی افزود: طی سال گذشته ۲ میلیون و ۴۲٠ هزار نفر ساعت و طی چهارماهه سال جاری یک میلیون و ۱۳۳ هزار نفر ساعت آموزش به متقاضیان در حوزه های مختلف ارائه شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام اضافه کرد: در چهار ماهه سال جاری چهارهزار و ۹۶۶ نفر در رشته‌های مختلف آموزش مهارت دیده‌اند.
وی گفت: افتتاح ۲۵ مرکز جدید آموزش فنی و حرفه‌ای از مهمترین برنامه‌های هفته ملی مهارت در ایلام است.

 

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=9447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.