تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
1

۴۰ هزار زائر عتبات عالیات از ۲۸ شهریور تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

  • کد خبر : 8052
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
۴۰ هزار زائر عتبات عالیات از ۲۸ شهریور تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.
فرماندار مهران گفت: از شامگاه شب گذشته تا ساعت ۷ صبح روز نهم مهر ماه،  ۷۰۰۰ زائر حسینی از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند.

مجید کاکی افزود : تمهیدات لازم جهت جابجایی مسافران ، امنیتی، انتظامی، بهداشتی در پایانه مرزی مهران تا زمان خروج همه زائران از پایانه مرزی با نظم خاصی همچنان برقرار است .

فرماندار مهران با اعلام اینکه پیک ورود زائران به کشور از طریق مرز مهران امروز بود عنوان کرد: عمده زائران اربعین حسینی امروز جمعه از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند.

وی تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی همه کمیته های قرارگاه عملیاتی اربعین مهران تاکنون هیچ مشکلی برای بازگشت زائران به کشور و انتقال آنان به مبدا وجود نداشته است.

کاکی ادامه داد: نشست قرارگاه ویژه ستاد اربعین بصورت روزانه با حضور استاندار و دستگاه های اجرایی هر روز ساعت ۱۶ در مرز مهران برگزار می شود و برنامه ریزی و راهکارهای لازم برای سهولت انتقال زائران و بازگشت آنها به مقصد اتخاذ می شود.

وی بیان داشت: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر در پایانه با تب سنجی و رپید تست تمامی زائران ورودی به کشور تست کرونا خواهد گرفت و افرادی که تست آنان مثبت باشد، علاوه بر ارائه آموزش لازم، از طریق وسایل نقلیه مجزا راهی محل سکونت خود می شوند و از طریق سامانه به دانشگاه علوم پزشکی مبدا مثبت بودن نتایج آن شخص ارسال می‌ شود.

فرماندار مهران با اشاره به تعداد ۲۴ موکب پذیرایی زائران اظهار داشت : در حال حاضر ۲۴ موکب با عشق به حسین مشغول پذیرایی از زائران در سطح شهرستان وپایانه مرزی هستند.

وی در ادامه گفت : ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری نیز در پایانه مرزی مهران راه اندازی شده و آماد خدمت رسانی به زائران حسینی است.

مجید کاکی با اشاره به اهمیت انتقال آسان زائران ادامه داد : ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران دپو گردید و بدون سرگردانی و معطلی مسافرین جابجا شدند .

وی افزود : تا ساعت ۲ بعد از ظهر امروز صد دستگاه اتوبوس جهت حمل مسافرین به مرز مهران وارد شد .

وی در ادامه گفت شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

بر اساس موافقت مسوولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

بیشتر بخوانید:

تمام امکانات برای بازگشت زائران اربعین در مرز مهران مهیا شده است

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=8052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.