تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
2
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام؛

۴۸ گفت و گوی تخصصی در کارگروه مجازی کرونای ایلام انجام شد

  • کد خبر : 5878
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
۴۸ گفت و گوی تخصصی در کارگروه مجازی کرونای ایلام انجام شد
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به تشکیل کارگروه رسانه‌ای و تبلیغات کرونا بصورت مجازی همزمان با شیوع کرونا، گفت: در این کارگروه از ابتدای تشکیل تاکنون ۴۸ گفت و گوی تخصصی با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه و مسوولان استان انجام شده است

به گزارش ایلام قلم عمران خودآموز گفت ؛این کارگروه با هدف بررسی پیامدهای ناشی از کرونا بصورت تخصصی، ارایه گزارش خدمات انجام گرفته مقابله با کرونا توسط مسوولان و انعکاس خدمات انجام شده از طریق رسانه‌ها به عموم مردم با عضویت مسوولان ارشد استان، فرمانداران، ‌مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی، اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه و هنرمندان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این کارگروه گفت و گوهای تخصصی با حضور مسوولان برگزار می‌شود که ضمن پاسخ به سوال‌های خبرنگاران، اقدام‌های مرتبط با کرونا تشریح و از طریق رسانه‌های عضو کارگروه به اطلاع مردم می‌رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از جمله این نشست های تخصصی را حمایت از کسب و کارهای زیان دیده از کرونا، بررسی ابعاد طرح فاصله گذاری هوشمند، بررسی وضعیت کرونا در شهرستان ها و تمهیدات درمانی و پیشگیرانه، ایده ها، پیام ها و شیوه های اطلاع رسانی اثربخش  با محوریت کتمان بیماری کرونا و بی توجهی به سلامت خود و خانواده، بررسی ابعاد و پیامدهای جامعه شناختی و روان شناختی شیوع کرونا، رصد و پایش اقدامات و نواقص اولین روز اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و بررسی وضعیت گندزدایی روستاها و سایر اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه برشمرد.

خودآموز تاکید کرد: همچنین بررسی تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، سیاست گذاری دولت و مسایل رفاهی پیرامون، آموزش مجازی در عصر کرونا و پساکرونا، افزایش مبتلایان به کرونا در استان، دلایل، تدابیر و راهکارها، بررسی پیامدهای روانی و اجتماعی کرونا، نقش خیریه ها، سازمان های مردم نهاد و پویش های مردمی در بحران کرونا، نقش زنان در خانواده و مواجهه پیشگیرانه با کرونا، بررسی وضعیت آموزش از راه دور، مشکلات و آسیب های اپلیکیشن ها و نرم افزارهای آموزشی، مشکلات فراروی معلمان و بررسی وضعیت ورزش و جوانان استان در شرایط کرونا را از دیگر موضوع های نشست های این کارگروه عنوان کرد.

به گفته وی، بیش از ۲۵۰ نفر عضو این کارگروه بوده و خبرنگاران در فضایی آزاد می توانند با طرح پرسش و گزارش مشکلات موجود مرتبط با کرونا از مسوولان توضیح و ارایه گزارش بخواهند.

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا از ابتدای اسفندماه تاکنون با توجه به نبود داروی مشخص درمان آن در کشور شیوه جدیدی از زندگی را برای مردم رقم زده و تاکنون اقدام های مختلفی برای کنترل این بیماری انجان گرفته است.

جدیدترین طرح دولت سه طرح عمده کرونایی شامل مدیریت، نظارت و آموزش محله محور، محدودیت تردد و ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی و تعطیلی نسبتا وسیع در سیستم اداری و بازار بوده که از ابتدای هفته جاری در این استان اجرا شده است.

از مجموع ۱۱ شهرستان استان ایلام ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، هشت شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان زرد است.

بر اساس آخرین اطلاعات، شهرستان‌های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، سیروان، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر در وضعیت نارنجی و هلیلان و ملکشاهی در وضعیت زرد قرار دارند.

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=5878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.