تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2
واکنش علی هاشمی وزنه بردار ایلامی به خبر دوپینگش:

آزمایش اختیاری بود، میدانستم پاکم که آزمایش دادم / بازمیگردم و با افتخار از صحنه خداحافظی میکنم

  • کد خبر : 10933
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۰۰
آزمایش اختیاری بود، میدانستم پاکم که آزمایش دادم / بازمیگردم و با افتخار از صحنه خداحافظی میکنم
علی هاشمی قهرمان ایلامی وزنه برداری درباره‌ی مثبت شدن تست دوپینگش و محرومیت سه ساله از حضور در میادین بیان کرد: آن  موقع که آزمایش دوپینگ گرفتند، اختیاری بود و من می توانستم تست ندهم اما چون مطمئن بودم که پاک هستم، آزمایش دادم. هرکسی تست دوپینگش مثبت شود، تکذیب می کند که از چیزی استفاده نکرده است اما من واقعا نمی دانم این ماده چگونه وارد بدنم شده است

او در پاسخ به این پرسش که اطلاع ندارد چگونه آلوده  شده و ممکن است از مکمل آلوده استفاده کرده باشد؟ تصریح کرد: من به کسی تهمت نمی‌زنم و نه به کسی شک دارم واقعا نمی دانم چه اتفاقی افتاده است. من وزنه‌بردار تازه کار نبودم که بخواهم خودم را نشان دهم.

کوله باری از  تجربه هستم و هیچ وقت از این ماده استفاده نمی‌کنم.  این ماده که در تست من بود، شاید دو سال در بدن بماند و یک داروی قدیمی است و اصلا کسی از آن استفاده نمی کند.

هاشمی در واکنش به اینکه سه سال از میادین دور است و قصد خداحافظی دارد؟ تاکید کرد: من را سه سال دیگر  دوباره روی صحنه می‌بینید. می‌خواهم روی صحنه مسابقات از وزنه‌برداری خداحافظی کنم و نمی خواهم وزنه‌برداری من را کنار بگذارد. اگر در المپیک توکیو مدال می گرفتم، همان جا خداحافظی می کردم اما قسمت نشد و در این چند سال هم مانده بودم که روی صحنه مسابقات خداحافظی کنم و همه از این مسئله اطلاع داشتند.

پس از مثبت اعلام شدن نمونه خون «علی هاشمی» ملی‌پوش وزنه‌برداری توسط آزمایشگاه مرجع کلن، حکم ۳ ساله محرومیت وی صادر شد.

افسران کنترل دوپینگ ایران نادو در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ با حضور در محل اردوی تیم ملی وزنه‌برداری اقدام به اخذ نمونه خارج از مسابقه از ملی‌پوشان وزنه‌برداری نمودند که پس از بررسی اولیه و تکمیلی آزمایشگاه مرجع وادا، ماده ممنوعه «نورآندرسترون» از کلاس ماده ممنوعه S۱ در نمونه وی شناسایی و به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران اعلام گردید.

با عنایت به اینکه تخلف ۱-۲ و ۲-۲ از قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران محرز شد، محرومیتی ۴ ساله شامل این وزنه‌بردار می شود. اما با پذیرش کتبی تخلف و عواقب آن توسط ورزشکار به استناد ماده ۱-۸-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران، وی از یک سال کاهش محرومیت بهره‌مند و رای نهایی محرومیت «علی هاشمی» بدون برگزاری مراحل دادرسی و تشکیل جلسه شورای صدور رای، توسط ایران نادو صادر گردید.

طبق رای ایران نادو، «علی هاشمی» از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ لغایت ۱۴۰۵/۰۲/۳۰ از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزش محروم می‌گردد

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=10933

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.