تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
80

خدمات بهداشتی درمانی در بخش هلیلان بسیار ضعیف است

  • کد خبر : 250
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۲۱

هلیلان یکی از بخش های محروم استان است که در منتهی علیه شمال شرقی ایلام و در دل دو استان لرستان و کرمانشاه قرار گرفته است. در این بخش مردم محرومیت را با گوشت و خون و روح خود تجربه کرده اند.خوشبختانه در دولت فعلی خدمات خوب و قابل قبولی به این بخش شده است.ولی […]

هلیلان یکی از بخش های محروم استان است که در منتهی علیه شمال شرقی ایلام و در دل دو استان لرستان و کرمانشاه قرار گرفته است.
در این بخش مردم محرومیت را با گوشت و خون و روح خود تجربه کرده اند.خوشبختانه در دولت فعلی خدمات خوب و قابل قبولی به این بخش شده است.ولی متاسفانه خدمات بهداشتی در مانی در این بخص کاملا مغفول مانده است.
در مرکز درمانی کهره هلیلان که بیشتر به درمانگاه های صحرایی جنگ جهانی دوم شبیه است به معنای واقعی کلمه خدمت درمانی ملموسی به مردم ارائه نمی شود.
پرسنل این مرکز درمانی افرادی بازنشسته و یا از کار افتاده هستند که تنها برای گذراندن وقت خود و شرب چای مجانی به محل کار می روند.
در هلیلان محروم از خدمت مردم روستاهای مختلف حتی برای یک سرماخوردگی جزیی هم به کمک مرکز درمانی روستای کهره امید ندارند.
متاسفانه همه ضعف های موجود را یکروز به عینه مشاهده کرده و به حال مردمان دیارم افسوس خوردم.
به علت جراحت وارد شده به گوش مجبور شدم به مرکز بهداری کهره هلیلان مراجعه نمایم. شدت درد و خونریزی گوشم به حدی بود که امانم را بریده بود.به مرکز درمانی که رسیدم با صف عریض و طویل بیمارانی مواجه شدم که چشم انتظار مشرف شدن دکتر بودند.تنها دکتر مرکز درمانی ساعت ۱۰ صبح به منزل تشریف برده و در ساعت کاری در حال استراحت بود.با التماس مردمی که همه به خاطر بیماری و درد بعد از دقیقا یکساعت دکتر جوان با ابروهایی گره خورده وارد درمانگاه شد.با اکراه پشت میز طبابت نشست و برای همه یک نسخه پیچید.نوبت که به من رسید دکتر فرمایش فرمود دستکاه مشاهده داخل گوش باطری ندارد.بنده به عنوان بیمار با خونریزی گوش ۳۰ دقیقه در فروشگاه های منطقه به دنبال باطری گشته و با حال نزار موفق به خرید باطری برای درمانگاه شدیم.وقتی به درمانگاه برگشتم در کمال ناباوری به عینه دیدم که حتی دستگاه گرفتن فشار خون درمانگاه هم خراب است.بوی نامطبوعی در گوشه کنار درمانگاه به مشام می رسید.
در به در که به دنبال پرستار مسئول شستشوی گوش میگشتیم ناخواسته به درب اتاقی رسیدیم که ۹۰ درصد پرسنل وقت بیمارستان در آن اتاق در حال شرب چای و تدخین سیگار بودند.خلاصه با دیدن این صحنه تازه متوجه شدم تا گوش سمت راستم هم به خونریزی نیفتاده فرار را بر قرار ترجیح داده و به مطب دکتر ساغری در ایلام مراجعه کردم.دکتر ساغری تشخیص داد که گوش چپ بنده به علت تاخیر در شستشو آسیب جدی دیده و نیاز به درمان مداوم دارد.به گفتهدکتر ساغری اگر همان صبح شستشو انجام میشد هیچگاه این مشکل به وجود نمی آمد.(این روایت یک ماجرای واقعی بود).
متاسفانه مردم بخش هلیلان که اکثر آنها را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند, امروز از کمترین خدمات درمانی بهره نبرده اند.البته بدون شک این مشکل تنها مختص هلیلان نبوده همه مناطق روستایی و دورافتاده از مرکز استان مشکلات مشابهی دارند.
خدمات بهداشتی درمانی از نیازهای اولیه زندکی سالم هستند.خدماتی که دولت دکتر روحانی به خاطر آنها توان و هزینه زیادی را صرف کرده است.ولی متاسفانه روستاها و بخش های محرومی چون هلیلان از این خدمات کمترین بهره ای نبرده اند.از وضعیت مرکز درمانی کهره هلیلان تصاویری گرفته شده که به علت رعایت حال شما مخاطبان از انتشار آنها معذوریم.دانشگاه علوم پزشکی استان هم جا دارد به جای تکذیب بدون فوت وقت این مشکلات سریعا به فکر رفع مشکلات درمانی و بهداشتی مناطقی چون هلیلان و … باشد.

لینک کوتاه : https://ilamghalam.ir/?p=250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. به جای قلم بهتر بود با گوشی عکس بگیری

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.