به گزارش خبرنگار ایلام قلم صبح امروز فرزاد شریفی مدیر میراث فرهنگی ایلام درجمع اصحاب رسانه استان گفت :میراث فرهنگی استان ایلام همانند سنوات گذشته برنامه های برای عید نوروز را تریتیب دیده است . وی آغاز خدمات سفر از ۲۸ اسفند ماه را اعلام نمود وگفت:امسال همزمان با تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان برنامه های نوروزگاه تانهم فروردین ۱۴۰۳ خواهد بود.

شریفی افزود: همچنین با همکاری و رایزنی‌های انجام گرفته با شرکت مخابرات استان، لینک نصب نرم‌افزار “ایلام بَلَد” برای تلفن همراه همه گردشگران نوروزی ارسال می‌شود و این نرم افزار حاوی معرفی جاذبه‌های گردشگری، اماکن اقامتی، مساجد، غذاخوری، پمپ بنزین، سرویس‌های بهداشتی و دیگر نیازمندی‌های گردشگران است

وی با اشاره به این مطلب که دستگاه میراث فرهنگی در سه حوزه فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت داشته و تاکنون ۲۶۴ محل اقامتی در استان فعال بوده، گفت: در آستانه سال نوروز ۲۷ دستگاه اجرایی در قالب ۱۱کمیته و میراث فرهنگی به عنوان دبیرخانه ستاد سفر مشغول به فعالیت هستند.
مهندس فرزاد شریفی از این دستگاه هارا نوروزبان بی نوروز یادکردواظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۳میلیون نفر گردشگر از آثار تاریخی و سیاحتی و جاذبه های گردشگری استان دیدن کرده که پیش بینی می شود این میزان در آستانه سال نو افزایش یابد.

این مسئول گفت:ظرفیت اقامت در استان برای اسکان مسافران در طول هر شب ۵ هزار و ۳۳۱ نفر است و در بحث اسکان بازوی توانمند مجموعه ی میراث فرهنگی، اداره کل آموزش و پرورش استان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی خاطر نشان کرد:تعداد ۱۰۰ بوم گردی در سطح استان وجود دارد که در آمار اشتغالزایی استان نقش بسزایی را دارند .

مدیر میراث فرهنگی استان اظهار داشت:ظرفیت بوم گردی ها در سطح استان به میزان ۴۰ درصد تکمیل شده است.میزان ۸۰ درصد ظرفیت هتل های استان در حال حاضر تکمیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با بیان اینکه واگذاری قلعه “والی” کهره در هلیلان و “اشرف العشایر” دره‌شهر نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: استان ایلام دارای ۲۰ هزار صنعتگر در ۳۳ رشته و ۱۵۰ کارگاه فعال است.

شریفی بیان داشت: در دولت سیزدهم برای اولین بار در برخی شهرهای عراق نمایشگاه‌های صنایع دستی و فرصت‌های گردشگری استان دایر شد و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شد و همچنین در دولت کار و کرامت ۲۳ فقره از صنایع دستی و تولیدات استان نشان مرغوبیت و اصالت دریافت کرده است.

وی ادامه داد: صنعتکران استان امسال در ۴۴ نمایشگاه داخل و خارج استان شرکت کردند و در نمایشگاه اخیر تهران تفاهم نامه های همکاری با آلمان و چین در حوزه صنایع دستی و گردشگری منعقد شد